Kiemelt videónk

A legsportosabb munkahely spinning verseny. Keszthely, 2012. 4. 28.

A legsportosabbak! - VIDEÓ

2012. április 29.

nézze meg videónkat!

Kiemelt képgalériánk

A KYC Kupa előtt

2012. május 21.


nézze meg képeinket!

Kiemelt tudósításunk

Török Zsolt MSZP-szóvivő valótlanságokat állít a keszthelyi főtérberuházást illetően; azt egyelőre nem tudni, hogy téves információk alapján nyilatkozik, vagy szándékosan akarja lejáratni a várost és beruházását. Szintén Török Zsolt állította hamisan egy korábbi nyilatkozatában, hogy Keszthely ellen vizsgálódik az unió csalás elleni hivatala – ez a kijelentése is valótlannak bizonyult.

Újabb valótlan állítás Keszthelyről

2012. május 18.

bővebben!


Megfelelő étrenddel a tizenéves lányok sem híznak

2011. június 26. erdekes

A gyermekkori elhízás világszerte mind nagyobb gond, a tizenéves lányok pedig különösen veszélyeztetett csoportot képeznek.

Ahol lehetséges, a patikaszerek használata nélküli gyógykezelést a betegek és az orvosok egyaránt előnyben részesítik. A múlt század kilencvenes éveiben, a szívgyógyász társaságok vezető szakértői a magas vérnyomás gyógyszermentes kezelésére kidolgozták a teljes címéből eredő betűszóval DASH-nek nevezett diétát, amely világszerte sikert aratott.
Az először öt amerikai központban bevezetett étrend hamar bizonyította, hogy ha a vérnyomás csak mérsékelten emelkedett, már két hét alatt mérhetően hatékony, és igen magas vérnyomásértékek esetén is jól javítja a gyógyszerek hatását. A későbbiekben az is kiderült, hogy a vérzsírok szintjét ugyancsak kedvezően befolyásolja a DASH, az elhízás pedig csökken.
Jonathan P.B. Berz és munkatársai felfigyeltek arra, hogy a magas vérnyomásban szenvedő felnőttek körében az étrend sokfelé elterjedt, de gyermekkorban nem nagyon foglalkoztak vele.
Az Egyesült Államok több részén tíz éven át folytatott orvosi megfigyelés keretében 2327 lányka növekedését és egészségének alakulását figyelték kilenc éves koruktól kezdve. A gyerekek a DASH szerint étkeztek: sok, csökkent zsírtartalmú tejterméket, gyümölcsöt és zöldséget, halat és baromfit, teljes magvakat fogyasztottak. Az étrendet az egész családdal megbeszélték, és a teljes vizsgálatot évente megismételték. Az étrend elemeit pontozták, így értékelve a diéta betartásának mértékét.
A legmagasabb DASH pontszámú lányok fejlődése és testsúlya volt a legideálisabb: minden szempontból egészségesebbnek bizonyultak, mint azok, akiknél az étrend és az azzal együtt járó életvitel betartása nem volt annyira pontos. Az étrend szerint táplálkozó gyerekek nem híztak el, a kutatók pedig a módszer kiterjesztését javasolják lehetőleg minél több iskolában.
Az eredményeket az Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine szakfolyóirat közölte. mti





Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

Hozzászólások

Komment RSS
Hozzászóló neve*
Tárgy:
Hozzászólás*
Biztonsági kód*
A hozzászólás tárgya és szövege nem tartalmazhat HTML kódot.
A biztonsági kód nem érzékeny a nagy és kisbetűkre.

Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

Szavazás
Ön részt vesz a Monitor Magazin fotópályázatán az értékes nyereményekért?
Igen.
  20
Nem.
  6

Hirdetés