Kiemelt videónk

A legsportosabb munkahely spinning verseny. Keszthely, 2012. 4. 28.

A legsportosabbak! - VIDEÓ

2012. április 29.

nézze meg videónkat!

Kiemelt képgalériánk

A KYC Kupa előtt

2012. május 21.


nézze meg képeinket!

Kiemelt tudósításunk

Török Zsolt MSZP-szóvivő valótlanságokat állít a keszthelyi főtérberuházást illetően; azt egyelőre nem tudni, hogy téves információk alapján nyilatkozik, vagy szándékosan akarja lejáratni a várost és beruházását. Szintén Török Zsolt állította hamisan egy korábbi nyilatkozatában, hogy Keszthely ellen vizsgálódik az unió csalás elleni hivatala – ez a kijelentése is valótlannak bizonyult.

Újabb valótlan állítás Keszthelyről

2012. május 18.

bővebben!


Már néhány korty vörösbor is befolyásolhatja a szívműködést

2011. július 24. erdekes

Temérdek tapasztalat és sok tudományos megfigyelés adatai gyűltek össze a mérsékelt- és nagyfokú alkoholfogyasztás egészségügyi hatásaival kapcsolatban, de kis mennyiségű bor megivására vonatkozólag eddig gondos vizsgálat nem történt. Olasz kutatók a vörösbor szívre gyakorolt hatását vizsgálták igen kis mennyiség elfogyasztása után.

Az orvosi szakirodalomban számos vizsgálat eredményei igazolták, hogy az alkohol, kiváltképp a vörösbor rendszeres, de mérsékelt fogyasztása hosszú távon szívet védő hatású, ahogy azt a francia és az olasz konyha, a mind többet ajánlott mediterrán étrend eredményei bizonyítják. Nemrég hatalmas amerikai tanulmány igazolta, hogy azok a nők, akik a mediterrán konyha szokásait hűségesen követik, ritkábban fejezik be életüket hirtelen szívhalállal, mint azok, akik ezzel nem törődnek.
Sienna városának orvosegyetemén Matteo Cameli és munkatársai azt vizsgálták, hogy igen kevés helyi vörösbor megivása hogyan és milyen mértékben befolyásolja egészséges emberek szívműködését. Átlagosan 25 éves önkénteseket toboroztak a mini tanulmányhoz, a 64 résztvevőből 29 volt nő. A vizsgálati alanyok csak alkalomszerűen ittak szeszt.
A vizsgálatban megivott vörösbor testsúlykilónként fél milligramm alkoholnak felelt meg, a kontroll napon ugyanolyan mennyiségű gyümölcslét fogyasztottak. A vizsgálat újdonsága volt az is, hogy a szív mindkét kamrájának a működését különleges ultrahangtechnikával mérték.
A vizsgálat meglepő eredménye az volt, hogy az igen kis alkoholmennyiség másképp befolyásolta a szívpumpa két részének a teljesítményét. A valamennyi sejtünket oxigénben dús vérrel ellátó bal szívkamrának az összehúzódási képessége 9-14 százalékkal csökkent, a vért a tüdőbe továbbító jobb szívkamra viszont mérhetően erélyesebben működött. A vérnyomást már ez a kevés alkohol is csökkentette.
Az olasz kutatók tanulmányát az Alcoholism: Clinical & Experimental Research közölte. Minden szakértő hangsúlyozza, hogy az eredmények klinikai jelentősége nem tisztázott: itt további vizsgálatokra van szükség. mti





Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

Hozzászólások

Komment RSS
Hozzászóló neve*
Tárgy:
Hozzászólás*
Biztonsági kód*
A hozzászólás tárgya és szövege nem tartalmazhat HTML kódot.
A biztonsági kód nem érzékeny a nagy és kisbetűkre.

Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

Szavazás
Ön részt vesz a Monitor Magazin fotópályázatán az értékes nyereményekért?
Igen.
  20
Nem.
  6

Hirdetés