Kiemelt videónk

A legsportosabb munkahely spinning verseny. Keszthely, 2012. 4. 28.

A legsportosabbak! - VIDEÓ

2012. április 29.

nézze meg videónkat!

Kiemelt képgalériánk

A KYC Kupa előtt

2012. május 21.


nézze meg képeinket!

Kiemelt tudósításunk

Török Zsolt MSZP-szóvivő valótlanságokat állít a keszthelyi főtérberuházást illetően; azt egyelőre nem tudni, hogy téves információk alapján nyilatkozik, vagy szándékosan akarja lejáratni a várost és beruházását. Szintén Török Zsolt állította hamisan egy korábbi nyilatkozatában, hogy Keszthely ellen vizsgálódik az unió csalás elleni hivatala – ez a kijelentése is valótlannak bizonyult.

Újabb valótlan állítás Keszthelyről

2012. május 18.

bővebben!


A jojo-étrend még mindig jobb, mint egyáltalán nem diétázni

2011. június 20. erdekes

A felváltva hízókúrán, majd fogyókúrán tartott egerek élettartama csaknem olyan hosszú volt, mint a folyamatosan alacsony zsírtartalmú étrenden élőké, viszont jóval hosszabb, mint a folyamatosan nagy zsírtartalmú étrenden tartott állatoké - idézte amerikai kutatók megállapítását az EurekAlert tudományos hírportál (http://eurekalert.org).

Úgy tűnik, a jojo-effektus ellenére érdemes időnként próbát tenniük túlsúlyuk leadására az elhízottaknak, hiszen az amerikai endokrinológiai társaság 93. éves konferenciáján Bostonban ismertetett kísérlet szerint az egész életen át tartó kövérség többet árt, mint az ismételt hízás és fogyás.
"Az egyértelmű, hogy az egészség és a hosszú élet szempontjából a stabil, egészséges étrendhez való tartós ragaszkodás kínálja a legjobb eredményt" - emelte ki Edward List kutatásvezető, az athéni (Egyesült Államok) Ohiói Egyetem munkatársa. A túlsúlyos emberek azonban gyakran ciklikusan fogynak és híznak. Ennek hátterében az áll, hogy hol kalóriaszegény étrendet tartanak a fogyás reményében, hol kalóriadús étrenden élnek, amikor elérték a vágyott testsúlyt. A két étrend váltogatását nevezték jojo-diétának a kutatók, és azt vizsgálták egérkísérletekben, miként hat ez az állatok élettartamára.
Az egereket három csoportba osztották, az első csoport zsírban dús, a második zsírszegény étrenden élt, a harmadik csoportba tartozók pedig felváltva kapták hol az egyiket, hol a másikat, őket jojo-diétán tartották életük végéig. Az utóbbi csoportba tartozó egerek élettani paraméterei hol az egészségesnek feleltek meg, hol pedig az elhízott egerekéhez hasonlítottak, átlagolva azonban jobb eredményt adtak, mint a végig kövér, diabéteszes egerek értékei. Az állatok élettartamát összehasonlítva pedig úgy találták a kutatók, hogy a jojo-diétán élő egerek 35 százalékkal tovább éltek, mint végig elhízott társaik.
"Meglepő módon a jojo-diétán tartott egerek élettartama hasonló volt, mint az alacsony zsírtartalmú étrenddel táplált csoporté" - tette hozzá List. mti





Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

Hozzászólások

Komment RSS
Hozzászóló neve*
Tárgy:
Hozzászólás*
Biztonsági kód*
A hozzászólás tárgya és szövege nem tartalmazhat HTML kódot.
A biztonsági kód nem érzékeny a nagy és kisbetűkre.

Ha rendezvényét szeretné a honlapon megjeleníteni, küldje a programot az info@monitormagazin.hu címre!

Szavazás
Ön részt vesz a Monitor Magazin fotópályázatán az értékes nyereményekért?
Igen.
  20
Nem.
  6

Hirdetés